איך חימום תת רצפתי יכול לחסוך באנרגיית חשמל?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בתוך 24 שעות או התקשרו:
054-6396651

חדשות ועדכונים

למגפרת הקורונה היו לא מעט השלכות, כאשר אחת מהן מתבטאת בגידול המספר האנשים שממשיכים לעבוד מהבית. הנתונים מלמדים שעבודה מהבית הפכה להיות אורח החיים די פופולרי ולכן המגמה צפויה להימשך בעתיד הנראה לעין. 

מספר האנשים שעובדים מהבית צפוי להיות גבוה בהרבה מהרמות שהיו מקובלות עד לרגע שלפני המגפה, כמו גם לאחר שאיום הקורונה הלך ופחת. 

עבודה מהבית צורכת בהכרח הרבה יותר אנרגיה, במיוחד בתנאי מזג אוויר קרים יותר, כאשר נדרש לחמם את הבית במשך רוב שעות היום.

הנתונים מלמדים שבתקופת המגפה חלה עליה של 14% בחימום הבית בשעות היום, וכאן מערכת חימום תת רצפתי יכולה לעזור לכם להפחית את חשבון החשמל שלכם. חימום תת רצפתי פועל באמצעות הזרמת מים חמים דרך רשת של צינורות או באמצעות אלמנטים חשמליים, המחממים בעדינות את הרצפה מלמטה. החום מנוטר ונשלט באמצעות תרמוסטטים השומרים על גובה טמפרטורה עקבי בכול רחבי הבית, או רק בחדר מסוים, לפי הצורך.

יתרונות החימום התת רצפתי

  • שליטה מרובת-חדרים

אחד היתרונות המובהקים של מערכת החימום התת רצפתי, הוא האפשרות לחמם חלל זה או אחר בבית לפי בחירה. כשאתם עובדים מהבית, סביר להניח שתרצו לחמם רק את החדר שבו אתם עובדים, כי זו האפשרות הזולה והיעילה ביותר.

מכיוון שחימום תת רצפתי מציע תרמוסטט נפרד לכול חדר, תוכלו לחמם את החדר או כמה חדרים, לפי בחירתכם. חימום תת רצפתי מספק גם נוחות רבה יותר.

כאשר על קיר החדר מותקן רדיאטור, החוויה היא רמות חום לא נעימות כאשר האוויר הופך ליבש מדי. לעומת זאת, מערכת לחימום תת רצפתי עוזרת לשמר את הלחות באוויר ומספקת לדיירים אוויר נוח ונעים יותר.

  • חסכון במקום

מערכת חימום תת רצפתי פירושה שניתן לוותר על הרדיאטורים המגושמים והמכוערים, המגבילים את עיצוב הפנים של החדר. למעשה, חימום תת רצפתי מגדיל את החלל ומציע מקום רב יותר למדפים או לקישוטים בחדר. בידוד טוב, כמו בידוד קירות וזיגוג כפול על החלונות, יעזור גם הוא לשמור את כל החום הפנימי שנוצר בתוך הבית למשך זמן רב יותר.

זה יפחית עוד יותר את עלויות האנרגיה במהלך החורף, כאשר צריך לחמם את הבית במשך רוב שעות היום.

  • הטבות סביבתיות

מערכת הצינורות התואמות למשאבות חום ולא לדוודים, הן למעשה משאבות חום ידידותיות יותר לסביבה מהחימום בגז, מכיוון שהן משתמשות במקורות חום מתחדשים בטמפרטורה נמוכה, שהם חסכוניים יותר באנרגיה וזולים יותר להפעלה.

עם זאת, אתם לא זקוקים למשאבת חום כדי שחשבונות האנרגיה שלכם יופחתו, ושההשפעה על הסביבה תפחת. מכיוון שחימום תת רצפתי יכול לפעול בטמפרטורת מים נמוכה יותר מאשר מערכת הרדיאטורים המסורתית, הוא גם מציע יעילות תרמית טובה יותר.

  • החמום נוח יותר

רדיאטורים מחממים את החדר כשהאוויר החם עולה למעלה, חוצה את החדר ונופל על הקיר הנגדי. סוג זה של תנועת אוויר לא גורם לתחושה נעימה לאנשים בחדר. לעומת זאת, חימום תת רצפתי מחמם מהרצפה כלפי מעלה, כך שהאנשים נהנים מכפות רגליים חמימות יותר וראש קריר יותר. גם איכות האוויר משופרת כי אין זרמי אוויר שנעים במהירות ומטיסים באוויר חלקיקי אבק שהדיירים נאלצים לנשום.

יתרונות נוספים לחימום התת רצפתי מתבטאים בכך שהחום מתפזר באופן שווה ברחבי החדרים, בניגוד לרדיאטור שבו החום מוקרן מקיר בודד. בנוסף לחיסכון במקום, מערכת החימום התת רצפתי היא מוסתרת, מה שיוצר אסתטיקה יפה יותר וחלל גדול ויפה יותר.

נכתב באדיבות האתר

https://sustainabilitystudies.net/